Aktualności



Samorząd Uczniowski

Poznaj działalność Samorządu Uczniowskiego

Czytaj więcej...

Świetlica

Dowiedz się więcej o świetlicy szkolnej

Czytaj więcej...

Biblioteka

Co dzieje się w bibliotece

Czytaj więcej...

Zajęcia pozalekcyjne

Wszystko o zajęciach pozalekcyjnych w szkole

Czytaj więcej...

CookiesAccept

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Więcej o plikach cookies (tzw. "ciasteczkach")
dowiesz się pod adresem:

https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie

 

ds2019

Drugie śniadanie jest posiłkiem zapewniającym dziecku systematyczny „dowóz” energii, co gwarantuje utrzymanie odpowiedniego poziomu koncentracji w czasie lekcji i przekłada się na wyniki w nauce. Wprowadzenie zwyczaju spożywania drugiego śniadania w szkołach sprzyja kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych, m.in. spożywania optymalnej liczby 4–5 posiłków dziennie.


Co warto zjeść na drugie śniadanie?
Najbardziej popularne drugie śniadanie to kanapka. Jest to smaczny i zdrowy pomysł, jeśli jednak zadbamy o odpowiednie jej urozmaicenie. Najlepiej, aby kanapka zawierała pieczywo razowe i do wyboru: ser, twaróg lub chudą wędlinę oraz warzywo, np. liść sałaty, cykorii, plasterki pomidora, ogórka, papryki.
Do kanapki warto dołączyć owoc sezonowy lub warzywo jako źródło witamin. Pokrojone owoce i warzywa, owoce suszone, sałatki, twarożki dziecko może łatwo zabrać ze sobą do szkoły w plastikowym pojemniku na żywność.
Napojami, które będą dobrym uzupełnieniem drugiego śniadania, są: woda mineralna, herbatki owocowe, soki owocowe i warzywne oraz napoje mleczne.

Ulotka informacyjna dla rodziców przygotowana w ramach akcji „jedz zdrowo, rośnij zdrowo” 

Magdalena Ludwa, Magdalena Susek

2019 Copyright ZSP3 Katowice Rights Reserved